Verzenden en retourneren

Wij verzenden onze producten in duurzame verpakking (zo min mogelijk plastic),  als briefpakket of als postpakket. Uw bestelling wordt normaliter op de dag van ontvangst van uw betaling gereedgemaakt en verzonden. Mocht het ons niet lukken uw bestelling binnen vijf dagen na aankoop (uw betaling) te versturen, melden we u dat zo snel mogelijk. U heeft immers het recht van de koop af te zien wanneer wij niet binnen 5 werkdagen tot levering overgaan (Algemene voorwaarden art 11 lid 3).

Hoe?

We doen vrijwel alle verzendingen met PostNL, hetzij met de pakketdienst, hetzij met de postbesteller. In het laatste geval (brievenbuspost) hoeft u niet voorthuis te zijn, een comfortabele dienstverlening.  Onze potjes, en dat geldt ook voor pepermolens en geschenkdozen worden sowieso altijd via pakketpost verzonden, naar het door u opgegeven (huis)adres of een PostNL servicepunt - postkantoor.

Bij een bestelling tot €25,00 maken we één keuze namens u. Wanneer de bestelling past in een brievenbusdoos, zullen we het via brievenbuspost verzenden, ook al heeft u voor levering via een servicepunt gekozen. Let op. Heeft u reden om een pakket juist niet per brievenbuspost te ontvangen, laat dat ons tegelijkertijd met uw bestelling via de mail weten. Geen probleem!

Zodra de zending bij het servicepunt is bezorgd, ontvangt u daarvan vanuit PostNL bericht. U heeft zeven dagen de tijd om het pakket daar op te halen. Mocht u dat na drie dagen nog niet hebben gedaan, ontvangt u een herinnering. Wanneer het pakket er een week ligt, wordt het als onbestelbaar beschouwd, en naar ons teruggestuurd. Uw aankoop wordt als geweigerd beschouwd. - zie hierna Weigering en no-show - kosten retourzending

Wij zorgen voor een praktische, deugdelijke verpakking en vragen u om kritisch te zijn op de staat waarin het pakket verkeert wanneer het bij u aan komt. U heeft het recht om een pakket te weigeren wanneer het zichtbaar beschadigd is en u redelijke vermoedens hebt dat de inhoud beschadigd of incompleet kan zijn.

Overleg dit met de bezorger, deze maakt hier aantekening van in de handterminal, en maak er indien mogelijk een foto van, waaruit de beschadiging duidelijk blijkt. Stel ons direct op de hoogte. 

Wanneer de verpakking ongeschonden is, maar de inhoud desondanks beschadigd of niet compleet, neem ook in dit geval onmiddellijk contact met ons op via het contactformulier, telefoon of chatfunctie. Maak er ook in dat geval even een foto van.

Retourzendingen en herroepingsrecht

Wij houden met het oog op de versheid een beperkte voorraad verpakte specerijen. Het merendeel van de bestellingen wordt pas verpakt na de bevestiging van de bestelling verpakt. In verband met onze zorg voor uw voedselveiligheid zijn alle door ons op uw verzoek verpakte specerijen uitgesloten van het wettelijk herroepingsrecht. 

Op onze specerijenmolens is het herroepingsrecht onverminderd van toepassing.

Wilt u gebruik maken van het herroepingsrecht, lees dan zorgvuldig wat u te doen staat op onze pagina Herroepingsrecht. 

Belangrijk! Weigering en no-show - kosten retourzending

Als je pakket thuis laat bezorgen, maar het niet bezorgd kan worden, wordt het naar een afhaalpunt gebracht. Dat is ook het geval wanneer je er zelf voor kiest je pakket niet thuis maar bij een afhaalpunt te laten bezorgen. Ook kun je een pakket aan de deur weigeren.

Tenzij je een pakket weigert omdat het beschadigd is aangekomen (maak daarvan een foto en stuur ons die op) moeten we helaas € 7,50 voor de retourkosten in rekening brengen. Zodra het pakket terug is bij ons, wordt je bestelling (gedeeltelijk) geannuleerd. Als je hierover nog vragen hebt, laat het ons gerust weten!

Laatste wijziging op 17 april 2025

Contactformulier