Verzenden en retourneren
Wij hechten zeer aan kwaliteit, en maken iedere bestelling op maat aan. We hanteren geen voorverpakte voorraden specerijen! Bestellingen die voor 15:00 uur zijn geplaatst worden normaliter diezelfde dag nog verzonden, zoniet daags erna. U kunt uw bestelling binnen 1 a 2 werkdagen tegemoet kunt zien.
Mocht het ons onverhoopt niet lukken uw bestelling binnen vijf dagen na aankoop (uw betaling) te verzenden, melden we u dat per ommegaande. U heeft immers het recht van de koop af te zien wanneer wij niet binnen 5 werkdagen tot levering overgaan (Algemene voorwaarden art 11 lid 3).
De decembermaand
Met de komst van de feestmaand neemt de druk op de bezorgdiensten enorm toe. Zij doen er veel aan om de enorme berg pakketten toch op tijd af te kunnen leverebn, maar de eerlijkheid gebiedt te zeggen dat dat lang niet altijd lukt. Daarbij komt dat de bezorgdiensten om logistieke reden het 'first-in last-out' principe hanteren, wat betekent dat pakketjes die later worden aangeboden sneller afgeleverdden wordan pakketten die door de drukte even zijn blijven liggen. Hoe dat voor een individueel pakket uit pakt, is niet voorspelbaar.
Daarom adviseren we om een speling aan te houden van tien dagen (!) Voor Sinterklaas daarom graag uiterlijk op donderdag 24 november bestellen, en voor de Kerstdagen uiterlijk maandag 15 december. De dagen voor de kerst (week 52) zijn wij traditioneel gesloten. We berichten daar in een later stadium over.
PostNL
Onze standaard bezorgdienst is PostNL, vanwege hun goede service en hun goede spreiding van afleverpunten. Wij maken gebruik van de PostNl pakketdienst en PostNL brievenpost, twee afzonderlijke trajecten. Bij brievenbuspost is de track-and-trace louter indicatief, de bestellers scannen hun bezorging niet.
Wanneer uw bestelling past in een brievenbusdoos, zullen we deze altijd per brievenbuspost verzenden, ook al heeft u voor levering via een servicepunt gekozen.
PostNL servicepunt
Zodra de zending bij het geselecteerde servicepunt is bezorgd, ontvangt u daarvan vanuit PostNL bericht. U heeft zeven dagen de tijd om het pakket daar op te halen. Mocht u dat na drie dagen nog niet hebben gedaan, ontvangt u een herinnering. Wanneer het pakket er een week ligt, wordt het als onbestelbaar beschouwd, en naar ons teruggestuurd. Uw aankoop wordt als geweigerd beschouwd. - zie hierna no-show
Tarieven
Zie ons overzicht van binnenlandse tarieven
Beschadigd pakket ?
Wij zorgen voor een praktische, deugdelijke verpakking en vragen u om kritisch te zijn op de staat waarin het pakket verkeert wanneer het bij u aan komt. U heeft het recht om een pakket te weigeren wanneer het zichtbaar beschadigd is en u redelijke vermoedens hebt dat de inhoud beschadigd of incompleet kan zijn.
Overleg dit met de bezorger, deze maakt hier aantekening van in de handterminal, en maak er indien mogelijk een foto van - doe dat zelf indien mogelijk ook - waaruit de beschadiging duidelijk blijkt. Stel ons direct op de hoogte.
Wanneer de verpakking ongeschonden is, maar de inhoud desondanks beschadigd of niet compleet, neem ook in dit geval onmiddellijk contact met ons op via het contactformulier, telefoon of chatfunctie. Maak er ook in dat geval even een foto van.
Retourzendingen en herroepingsrecht
Wij houden met het oog op de versheid een beperkte voorraad verpakte specerijen. Het merendeel van de bestellingen wordt pas verpakt na de bevestiging van de bestelling verpakt. In verband met onze zorg voor uw voedselveiligheid zijn alle door ons op uw verzoek verpakte specerijen uitgesloten van het wettelijk herroepingsrecht.
Op onze specerijenmolens is het herroepingsrecht onverminderd van toepassing.
Wilt u gebruik maken van het herroepingsrecht, lees dan zorgvuldig wat u te doen staat op onze pagina Herroepingsrecht.
Belangrijk! Wij hanteren noodgedwongen "no-show"
Helaas komt het voor dat een pakket niet wordt afgehaald bij een servicepunt en retour komt. Wij worden in dat geval belast met de kosten van deze retourzending en zullen de geretourneerde producten mogelijk moeten afschrijven. U kunt begrijpen dat wij het niet afhalen als een no-show beschouwen, vergelijkbaar met een restaurant-reservering waar u geen gebruik van maakt.
Wij brengen u bij 'no show' € 7,50 in rekening, die wij in mindering brengen op het u rechtens toekomende restitutiebedrag.
Laatste wijziging op 1 juli 2025